Zindagi Gulzar Hai (TV3)

Zindagi Gulzar Hai  | Sebuah drama pakistan yang menggantikan cerita sinar.pertama kali rasanya TV3 tayaangkan cerita pakistan,terkejut juga  sebab tak pernah lagi keluar cerita pakistan sebelum ni..
Selalunya cerita indonesia kan...cerita sinar tu boleh tahan juga panjang nya,So kita tukar angin pulak tengok cerita pakistan.

Best juga bila tengok cerita ni..jom baca sinopsis cerita ini:
SINOPSIS DRAMA :
Cerita ini menyentuh kehidupan Kashaf Murtaza (Sanam Saeed) dan Zaroon Junaid (Fawad Khan), yang merupakan tiang. Kashaf berasal dari latar belakang keluarga kelas menengah dan tinggal bersama ibunya Rafia (Samina Peerzada) dan dua adik perempuannya, Sidra (Mansha Pasha) dan Shehnila (Sana Sarfaraz). Rafia telah berpisah daripada suaminya, Murtaza, (Waseem Abbas) kerana dia tidak melahirkan seorang anak lelaki. Akibatnya, dia berkahwin dengan wanita lain, yang akhirnya melahirkan anaknya Hamad. 

Rafia bekerja sebagai pengetua sekolah kerajaan, dan anak tutor pada waktu malam. Kashaf, anak sulungnya, memperoleh biasiswa ke universiti berprestij, di mana dia bertemu dengan Zaroon, yang berasal dari keluarga kaya. Walau bagaimanapun, mereka pada awalnya tidak saling bersaing. Walau bagaimanapun, Zaroon kemudian cuba untuk menyesuaikan diri dengannya tetapi percubaannya berulang kali ditolak Keluarga Zaroon terdiri daripada ayahnya yang tenang dan sabar, Junaid (Javed Sheikh) dan ibu bekerja bebas, Ghazala Junaid (Hina Khawaja Bayat) dan kakaknya Sara (Ayesha Omar), yang mempunyai kualiti yang sama dengan ibunya. Warga kawan Zaroon terdiri daripada Asmara (Mehreen Raheel) dan Osama (Shehryar Munawar Siddiqui). Dia masih tidak menyedari hakikat bahawa Asmara cinta kepadanya. Mereka bertunang tetapi disebabkan perbezaan yang tidak dapat dipertikaikan mereka memecahkan pertunangan. Zaroon menyatakan banyak kali bahawa isterinya yang ideal akan mempunyai sifat-sifat yang terdapat di Kashaf. 

Kedua-dua Zaroon dan Kashaf memohon, dan diterima masuk ke Pusat Perkhidmatan Utama Pakistan, di mana mereka memperbaharui hubungan mereka. Sekali lagi, percubaan Zaroon dalam persahabatan berulang kali ditolak, kerana Kashaf percaya dia menjadi orang yang sama dan tidak bertanggungjawab sama seperti dahulu. Osama bercadang untuk Kashaf, yang menolak cadangannya. Kemudian ceramah Zaroon kepada Abrar (Behroze Sabzwari), yang menjadi mentor kepada rakan keluarga Kashaf dan Zaroon. Zaroon mengakui kepadanya bahawa dia mahu berkahwin dengan Kashaf dan meminta beliau untuk bercakap dengan Kashaf bagi pihaknya. Selepas mulanya menolak cadangannya, kedua-dua mereka bersetuju bertemu di rumah Abrar, di mana Zaroon menghalang Kashaf daripada mendapat teh panas. Dia menerima cadangannya dan mereka terlibat dan berkahwin. Selepas perkahwinan Zaroon juga menjalin hubungan baik dengan keluarga Kashaf. Zaroon dan Kashaf akhirnya mula mengenal satu sama lain. Kemudian 

Zaroon dan Kashaf bertarung apabila dia mengetahui tentang cadangan Osama. Mereka mendamaikan apabila mendapati bahawa Kashaf hamil. Kemudian, Kashaf mendapati bahawa Zaroon diam-diam berhubungan dengan Asmara. Berpikir bahawa Zaroon mempunyai hubungan romantik dengan Asmara, dia meninggalkan rumahnya dan kembali ke rumah ibunya. Dia mula hilang Zaroon dan kemudian bermimpi bahawa Zaroon telah menceraikannya. Zaroon juga merindui Kashaf tetapi tidak menghubunginya. Kashaf sedar bahawa dia benar-benar cinta dengan Zaroon dan ingin kembali kepadanya dan memanggil Zaroon pada malam yang sama. Dan apabila Zaroon mengetahui bahawa mereka mempunyai anak perempuan kembar, dia terbang pada malam yang sama untuk bertemu dengannya dan mereka mendamaikan. Oleh itu, persengketaan mereka akhirnya berakhir dan mereka menyedari cintanya antara satu sama lain. Beberapa bulan kemudian Kashaf melahirkan anak perempuan kembar, yang melengkapkan keluarga mereka. (sumber : wikipedia)

Saksikan drama bersiri 26 episod ini akan temui penonton mulai 19 September 2017 pada setiap Isnin hingga Khamis, jam 4 petang di TV3.


 Penulis: Sultana Siddiqui
Penulis: Umera Ahmed
 Producer: Momina Duraid
 Cast: Fawad Khan, Mehreen Raheel, Sanam Saeed, Samina Peerzada, Javed Sheikh

Cerita ni baru saja ditayangkan di tv3 pada hari ini iaitu 19 september 2017 bermula pukul 4.00 petang sehingga 5 petang.
Pelakon nya handsome dan cantik uolsss.....jom lah kita sama-sama saksikan episod seterusnya esok...

Image may contain: 2 people
Zindagi Gulsar Hai

3 comments:

  1. Wahh cerita pakistan dah masuk pula ye skrg. Bagus juga sebab tak lah bosan cerita dari negara yang sama je kan.

    ReplyDelete
  2. tak faham baca sinopsis tu.. hahahahahaa.. :p

    tapi Fawad Khan memang handsome..! weeeeee... :)

    ...

    ReplyDelete
  3. Amik angin baru. tadi sempat tengok sekejap je. memang menarik ceritanya

    ReplyDelete

Powered by Blogger.