Jejemput Dobo2

JEMPUT JEMPUT BILIS



Morning uolsss..

Dah breakfast ke?Akak breakfast jejemput dobo2 je...pelik je kan nama tu..haha nama diberi sebab jejemput ni kosong je,yang ada hanya bawang ngan ikan bilis..so itulah yang layak nama diberikan..lagipun itu je yang ada kat dapur haha..
Ada ke yang nak resepi jejemput ni...eleh jemput2 pun nak bagi resepi kan..semua orang pandai buat la kak jejemput ni ...ok fineeee...hahaha

Tapi disebabkan akk free je pagi ni tak dak keje akk up jugak la resepi yang simple dimple ni..boleh la kita tuko2 resepi kan..yelah lain rumah lain caranya kan.

Bahan-Bahan:

Tepung Gandum(pape jenama)1/2 kilo
Bawang Besar 1 Biji (Di hiris)
Ikan Bilis(Segenggam)
Garam
Telor
Serbuk Ikan Bilis(Optional)
Air Suam

Cara-Cara:
Campurkan bawang yang telah dihiris , ikan bilis dan garam  kedalam tepung gandum tadi..pastu masukkan telor kedalam adunan tepung.
Masukkan air suam kedalam adunan tepung tadi ...gaul sebati...pastikan adunan tidak cair dan pekat sangat  ini yang akan menentukan lembut atau keras jejemput kita tu.
Bila dah sebati bolehlah digoreng...pastikan minyak dah cukup panas ye..
doneee.....


MENULIS DARI HATI
-KAK LINA-

6 comments:

  1. Sedap nih kak! kalau makan petang2 pon best..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lokman memang sedap makan ptg2 kan..pastu minum air kopi hehehe

      Delete
  2. Kak lina sayang.. Sedapnyaaa jemput2 tu.. Bentuk dia pun unik.. Nak sikit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HIHI...TQ LEA SAYANG...TU KAK LINA DAH KASI...SIAP AIR NESCAFE LAGI HAHAHA

      Delete
  3. Yummy recipe, will test it this weekend.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.