Selamat Tinggal Parut Jerawat


Selamat tinggal parut jerawat,tak sangka hanya guna timun je..midal pun tak besar,selamat pun selamat..jadi jangan ragu2 untuk mencuba.....


1. Kisar timun, tapiskan air.
2. Basuh wajah dengan air bersih
3. Lumurkan timun yang telah dikisar/ dihancurkan pada seluruh wajah dan leher.
4. Biarkan selama 30 minit/ sehingga kering.
5. Bilas dengan air bersih.
P/s: Getah timun membantu membersihkan kulit, memudarkan parut dan mengecutkan jerawat. Ini juga menjadikan kulit wajah lembap dan tegang.
.

Kelebihan timun:
Timun mengandungi kadar air yang sangat tinggi, tidak lupa juga vitamin A, vitamin C, dan magnesium - semua yang terbaik untuk kulit anda.


Image result for masker timun untuk jerawat

14 comments:

  1. jom baca pasal OCM https://shafyqahazahar.blogspot.my/2017/04/oil-cleansing-method-ocm.html hehe

    ReplyDelete
  2. tq atas perkongsian tips ni..

    ReplyDelete
  3. I want to try this home remedy. Seems very easy to do at home. Hope it is effective for me.

    ReplyDelete
  4. Ohh... berkesan ke. Nak try la juga untuk parut lama.

    ReplyDelete
  5. Senangnya ! Nanti nak cuba lah:D

    ReplyDelete
  6. tak tahu pula kena kisar,tapi takpe.. nanti nak cuba tepek kat dahi yang berbatu-batu ni.. haha

    ReplyDelete
  7. Mudah dan murah je. Tanpa bahan kimia pula kan. Patut cuba petua ni.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.